Bestuur Stichting WijIk

Stichting WijIk is op 14 april 2020 opgericht, maar heeft in Coronatijd geen activiteiten kunnen verrichten. Medio 2023 is het bestuur gestart met het maken van een beleidsplan (zie link hieronder).

Het bestuur van de stichting bestaat uit twee bestuursleden: een bestuursvoorzitter/secretaris en een bestuurslid/penningmeester. Dat zijn momenteel:

• Peter Millenaar, bestuursvoorzitter en -secretaris
  • Andy Clijnk, bestuurslid en penningmeester.

Beloningsbeleid

Het bestuur voert haar functie op vrijwillige basis uit en ontvangt geen salaris of andere beloning voor de verrichte werkzaamheden. De bestuursleden hebben recht op een onkostenvergoeding voor kosten die in de uitoefening van de functie zijn gemaakt.

De stichting heeft momenteel geen betaald personeel in dienst. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zal dat hier vermeld worden en transparant gemaakt worden in het financiële jaarverslag.

De stichting kan voor haar activiteiten gebruik maken van externe instellingen of bedrijven ten behoeve van de beoogde activiteiten. Deze zullen bij voorkeur op ‘in kind’ basis worden betrokken bij activiteiten van de stichting. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zullen deze tegen een marktconform tarief betaald worden. In dat geval zal ook dat zichtbaar gemaakt worden in het financiële jaarverslag.

Stichting WijIk en ANBI

Stichting WijIk heeft bij de Belastingdienst een aanvraag ingediend om als ANBI-organisatie te worden aangemerkt: daarmee wordt duidelijk dat WijIk een algemeen nut beogende instelling is. Het ANBI-keurmerk biedt een aantal belastingvoordelen.

De belangrijkste zijn:

• Giften van een particulier aan een ANBI zijn voor die particulier onder voorwaarden voor de inkomstenbelasting aftrekbaar.
  • Giften van een vennootschap aan een ANBI zijn binnen de daarvoor geldende regels aftrekbaar voor de vennootschapsbelasting
  • Een ANBI betaalt geen erfbelasting of schenkbelasting voor erfenissen en schenkingen die de instelling gebruikt voor het algemeen belang
  • Uitkeringen die een ANBI doet in het algemeen belang zijn vrijgesteld van schenkbelasting.

Meer informatie kun je vinden op de website van de belastingdienst

Algemene gegevens Stichting WijIk

Naam: Stichting WijIk

Fiscaal nummer / RSIN: 8611.63.898

Contactgegevens: Bulkstraat, 4158EC Deil / info@stichtingwijik.online /

IBAN-nummer: NL 60 TRIO 0320627802 t.n.v Stichting WijIk.